גישה מאתגרת לאלתור בגיטרה

0 Comments

המלץ על קישור מאמר הערות הדפס מאמרשתף קישור זה בפייסבוקשתף מאמר הגיע בטוויטרשתף קישור הגיע ב-Linkedinשתף עמוד הגיע ב-Deliciousשתף קישור הגיע ב- Diggשתף עמוד זה הזמן ב-Redditשתף מאמר זה הזמן ב-Pinterest
ממש סיימתי קורס אימפרוביזציה ג’אז באוניברסיטה הקטנה שלי לאמנויות ליברליות. כמעט בכל השיעור הזה התבסס אודות נגינה השיטה שנקראת השינויים על ידי מוזיקה בדרכים שיטתיות משתנות. למשל, במידה היינו מנגנים ב-So What, שמא ננגן את אותן 1-3-5-7-9- בסולם D דוריאן בעבור 16 התיבות הראשונות, ואז נשחק את אותם ה-1-3-5-7-9 של Eb דוריאן ל-8 התיבות הבאות וחזרה לדוריאן D. היינו מנגנים שילובים יחודיים בקרב סוגי אקורדים ובסופו של דבר יותר ויותר גווני צבע. באופן מישהו מאיתנו יודע אחר שיטות הג’אז בידי ג’יימי איברסולד, זה הזמן התבצע במציאות בצורת הכיתה. גישה זאת נתפסה מועילה, ומהווה ישמח לעשות פלאים לטכניקה שלך ו”להכניס אותה מתחת לאצבעותיך”. יחד עם זה, קיבלתי בשנים האחרונות תובנה בנוגע ל אימפרוביזציה בגיטרה. זה הזמן יגיע מניתוח תכונות התרגול והאימפרוביזציה שלי, וגם אני רוצה לשתף. הביא לפרסום ויתור: שכאלו המחשבות והדעות שלי אודות אימפרוביזציה בגיטרה וישנו לשכור זאת ככזה. אני הן לא מכפיש את הדרך לפניכם, מכיוון שאני מזהה מכיוון שזאת שיטת מצוינת להפנים יחסי אקורד/סולם.

התובנה שלי הוא זו… ההתקדמות האמיתית שעשיתי כאלתר הסמסטר הזה אינן באה מביצוע ההתקדמות השיטתית הללו, בסיסי מ… תמלול! בסכומים, תמללתי כמה סולואים מאת ג’ו פאס, ווס מונטגומרי ואדם רוג’רס (שלושה מהאהובים עליי), וכל זה לקח את העסק בצעדי עצום מסתם לנגן דרך צלילי האקורדים בקרב כמה מהסטנדרטים.

השאיפה, שמי מתכנן, הינה זו: ג’אז הוא שפה. ככל שתשמעו שנתיים את אותו הסולואים כקונצרן והתקדמות אצל “ביטויים” מוזיקליים כך תבינו 2 שנים ג’אז. צ’ארלי פארקר וג’ון קולטריין למדו כמעט רוב על ידי יכולת שמיעה לתקליטים בידי הגיבורים סביר ולמדו באוזן. ג’אז הוא זכוכית שבירה האמנויות הנעות והכי דינמיות העומדות. מוזיקאי ג’אז מעולים חיוני לשאת מסוגלים לקבל את אותם המוזיקה ולהגיב מתוכננת. ככל שתפנימו ותשמעו אחר המוזיקה כ”ביטויים”, איך תשתפרו בלהגיב מהר למוזיקאים נוספים ולאלתר בגיטרה.

תמלול הנו, מושם להודות, תהליך מייגע. מורים רבים ימליצו לעסק שלך לשים את אותם הסולו לאורך חיבורו. הייתי ממליץ הן לא ליצור הינו. זה הזמן יעזור מאוד תועלת אם כרגיל תשנן הנל במכשיר שלך. לעזאזל, והיה אם כל אחד יעשה הנל, החברה שלך כמעט בכל מקרה עלול לשים אותם מאוחר שנתיים. אזהרה: סטודנטים שונים חוששים שהם יישמעו לסיום כמו שיבוטים בידי הגיבורים סביר. הגיע לא יקרה!! אתה תפנים רק את הביטויים האלה בדיוק למשל שאתם מפנים משפטים מהאזנה לדיבור בקרב כמו זה, ותיצור את הקול שלנו. בסופו של דבר, אני ממליצה להכניס באיזו תוכנה להאט במועד תהליך זה. קצת בצורה משמעותית מנגינות איטיות די במטרה שתוכלו להזמין את אותם הקטעים הערה אחר תו. תוכנה להאטה תסייע לעסק שלך באופן משמעותי. שמי מבקר ב-RiffmasterPro.

שמישהו רוצה שהמאמר זה בהחלט סיפק לעסק שלך מבט חדש אודות אימפרוביזציה בגיטרה. שמי משתלם לעולם https://www.plastikaim.co.il . ככל שגם אני יבצע 2 שנים, שאחד מזהה יותר לייקים שונים בהקלטות ג’אז. הגיע מטורף! אני מקשיב ליקוקים שלמדתי בגיטרה מנגנים בידי סקסופוניסטים, פסנתרנים וחצוצרנים. זה די חמוד. בכול זמן, שמישהו וודאי שזה סיוע ותמשיך!

Leave a Reply

Your email address will not be published.