גישה חדשה מקבלן לאלתור בגיטרה

0 Comments

המלץ בדבר לינק לינק הערות הדפס מאמרשתף לינק הגיע בפייסבוקשתף מאמר זה בטוויטרשתף מאמר הגיע ב-Linkedinשתף לינק זה ב-Deliciousשתף עמוד הגיע בשנת Diggשתף לינק זה ב-Redditשתף מאמר זה ב-Pinterest

בלבד סיימתי קורס אימפרוביזציה ג’אז באוניברסיטה הקטנה שלי לאמנויות ליברליות. במרבית השיעור זה התבסס הכול על נגינה השיטה שנקראת השינויים אצל מוסיקה דרכי שיטתיות שונות. לדוגמא, במידה היינו מנגנים ב-So What, או שלא ננגן את אותה 1-3-5-7-9- בסולם D דוריאן בשביל 16 התיבות הראשונות, ואז נשחק את ה-1-3-5-7-9 של Eb דוריאן ל-8 התיבות הבאות וחזרה לדוריאן D. היינו מנגנים שילובים יחודיים בידי סוגי אקורדים ובסופו של דבר הרבה מאוד גווני צבע. במידה מישהו מכם מזהה את כל האפשרויות הג’אז של ג’יימי איברסולד, זה הזמן התבצע דה פקטו בצורת הכיתה. גישה הינה נודעה מועילה, ומהווה ישמח לבצע פלאים לטכניקה של החברה ו”להכניס אותה מתחת לאצבעותיך”. יחד עם זאת, קיבלתי בשנים האחרונות תובנה לגבי אימפרוביזציה בגיטרה. הגיע נועד מניתוח תכונות התרגול והאימפרוביזציה שלי, וגם אני חייבת לשתף. חיבר ויתור: כמו אלו המחשבות והדעות שלי אודות אימפרוביזציה בגיטרה וצריך לבחור היא ככזה. קוראים לי לא מכפיש את הדרך פה, מכיוון שאני מזהה זוהי שיטת מצוינת להפנים יחסי אקורד/סולם.

התובנה שלי הינה הנה… ההתקדמות האמיתית שעשיתי כאלתר הסמסטר זה בטח לא הגיעה מביצוע ההתקדמות השיטתית הנוספים, לא מורכב מתוך … תמלול! בחשבון, תמללתי 2 סולואים מאת ג’ו פאס, ווס מונטגומרי ואדם רוג’רס (שלושה מהאהובים עליי), וזאת לקח את העסק בצעדי בסדר גודל עולמי מסתם לנגן השיטה שנקראת צלילי האקורדים על ידי מספר מהסטנדרטים.

תמלול הקלטות , שאחד חושב, הנו זו: ג’אז היא שפה. ככל שתשמעו יותר את כל הסולואים כקונצרן והתקדמות של “ביטויים” מוזיקליים כך תבינו שנתיים ג’אז. צ’ארלי פארקר וג’ון קולטריין למדו עפ”י רוב חוק על ידי יכולת שמיעה לתקליטים על ידי הגיבורים מיוחד ולמדו באוזן. ג’אז הוא זכוכית שבירה האמנויות הנעות והכי דינמיות הקיימות. מוזיקאי ג’אז טובים מניב ליטול מסוגלים לשמוע את אותן המוזיקה ולהגיב מאובטחת. ככל שתפנימו ותשמעו את המוזיקה כ”ביטויים”, באופן זה תשתפרו בלהגיב מהר למוזיקאים נוספים ולאלתר בגיטרה.

התמלול הינה, יש להודות, תהליך מייגע. מורים מגוונים ימליצו לי להתיז את הסולו עם חיבורו. הייתי ממליצה הן לא לעשות היא. הגיע יהווה סיבה יותר טובת אם דבר שבשגרה הוא תשנן זו במכשיר של החברה שלכם. לעזאזל, במידה אתה יבצע יחד עם זאת, אני מאז ומעולם יוכל להתיז את זה מאוחר יותר. אזהרה: תלמידים רב גוניים חוששים שהם יישמעו לסיום דוגמת שיבוטים על ידי הגיבורים סביר. זה לא יקרה!! החברה שלך תפנים את אותן הביטויים הללו בדיוק ובינהם אנו מפנים משפטים מהאזנה לדיבור בקרב כאלו, ותיצור רק את הקול שלנו. לבסוף, הייתי ממליצה לרשום באיזו אפליקציות ותוכנות להאט תוך כדי כך הליך הגיע. מעט מאוד נעמות איטיות דיו מתוך מטרה שתהיה לכם האפשרות לבחור את אותו הקטעים הערה שונה תו. תמלול הקלטות להאטה מאפשרת למוצר שלך באופן ניכר. שמי משתמש ב-RiffmasterPro.

שמישהו בטוח שהמאמר דבר זה סיפק לאתר שלך מבט חדש אודות אימפרוביזציה בגיטרה. שאחד המשתלם מאז ומעולם ביטויים וליקוקים חדשים. ככל שהנני ירצה לעשות יותר, שמי יודע שנתיים לייקים ייחודיים בהקלטות ג’אז. זה הזמן מטורף! קוראים לי שומע ליקוקים שלמדתי בגיטרה מנגנים על ידי סקסופוניסטים, פסנתרנים וחצוצרנים. זה הזמן באופן יחסי כיפי. בכל מקרה, שמי בטוח יותר שהדבר עזר ותמשיך!


Leave a Reply

Your email address will not be published.