סביבות תנועה מקובלות של ESL

0 Comments

המלץ המתארת את מאמר מאמר תגובות הדפס מאמרשתף לינק זה הזמן בפייסבוקשתף מאמר זה בטוויטרשתף מאמר זה ב-Linkedinשתף קישור זה הזמן ב-Deliciousשתף עמוד זה הזמן בדבר Diggשתף קישור הגיע הכול על Redditשתף לינק זה הזמן ב-PinterestExpert מחבר D F Dalton
כשיקרה העסק שלך משנן את אותם המערכת של זכוכית שבירה עשרה תנועות, העסק שלך זמין למה ששואלים האמיתית: כיצד מישהו יוכל לקחת בפרק זמן קצר את כל התנועה שתרצו לכל אלו שנמנים על הברה והברה? באותה שיטת אותה דוברי שפת והיה אם שולטים בנקודות העדינות על ידי כל שפה: למידה של בסיסי אצבע בסיסיים; לימוד רשימות בסיסיות על ידי חריגים; וניחוש, מבלי פחד, כאשר מתוך אתרים אחרים מחשב אישי מילה ראשונית.

הנה די כולל אצבע בעבור במרבית המילים המצויות באנגלית.

1. כמעט בכל ההברות מתעוררות בעיצורים. חשבו אודות הברה קצרה שמסתיימת ואלו בעיצור, והברה ארוכה נגמרת בתנועות (כולל ה’ השקטה).

2. בהברה קצרה, A, E, וגם אני משמיעים ברוב המקרים את אותה הצלילים של A, E ו-I קטנים (“aa”, “eh”, “ih”).

3. בהברה קצרה, O למרבית משמיע צליל בקרב A רב (“אה”), איזה מה משמיע צליל בידי O מהיר בניו אינגלנד (“aw”); ו-U למרבית משמיע צליל של schwa (“אה”).

4. בהברה ארוכה, כל כך התנועות אומרות רק את שמם (“אי”, “אי”, “איי”, “אוי”, “יו”), חוץ U, שלעיתים קרובות עובר להתגורר ל-U רב (“או”).

5. במילים שמקורן בשפות רומנטיות או מזרחיות, השתמש בתנועות הקלאסיות, הטהורות (“אה”, “אי”, “אי”, “אוי”, “או”).

6. בהברות קצרות אינן מודגשות, השתמש בשווה אחר מצוין שום דבר שונה.

בהברות ארוכות במיוחד, A, E, וגם אני משמיעים לרוב צליל דיפתונג, המורכב מקול ממושך (כלומר, E, I, או גם A ממושך, בהתאמה), ואחריו I קצר עד מאוד (“ih”). זה הזמן שמי בקושי מורגש, מקום מקיימת רק את ה”טונג” המינורי הידוע די תמלול הקלטות . (כדי לחקות אחר הטוואנג החזק שנתיים של דרום אמריקה, רגיל המשמעותי אחר הצליל הוא.) יהיה אפשרי לתמלל את אותה האלו “אי-איה”, “אי-איה” ו-“אה-איה”; שימוש ב-I ארוך כרגיל גם להדגשה (“עין-אי”, “אי-אי”, “אה-אי”); וגזירת ה-I מתקיימת בדיבור לא ארוך (“ey”, “ee”, “aee”), שהוא התעתיק שעובד למחייתו לעיל. (זכור שכן “h” מציין רק איכות תנועות עדיף שלא יהיה מבוטא.)

זה היסודות! בכל שאר צלילי התנועה הם דיפתונגים, איות מיוחדים אם חריגים (שוברי כללים או אולי מילות התבוננות, שכדאי לשנן את הסתימות ברשימות קצרות).

תרגיל

תרגל את אותם סביבות התנועה הבסיסיות בקבוצות המילים הבאות.

ששת צלילי התנועות הבסיסיים בידי הברות קצרות הנמצאים במילים טפיחה, פט, בור, פוט, לרשום ופוט: לא ארוך A, קצר E, קצרצר I, ממושך A (או קצר O), מהיר U ו-schwa.


ששת צלילי התנועות הבסיסיים בידי הברות ארוכות במיוחד מופיעים במילים E אילמת (ה-E לא נשמעת היגויני משמשת כ להארכת התנועה העיקרית, ממרחק), כגון בזוג, מט, קרדית, מוטה, אילם ומוט: רב E, רב I, רב A (בתוספת מהיר I), O ממושך, Y פלוס U ממושך ו-U ממושך.

הקצר O מאוית ברוב המקרים “או” (ציפורן, לחלוטין, גולמי) או “או” (תפוס, הונאה, מתוח). U מהיר מאוית לרוב “oo” (הוד, מבט, פיח), אילו מכיוון ש-U ארוך מאוית בדרך כלל גם “oo” (מצב רוח, איום, שן), קיים להבחין מצד משני סוגי המילים הנוספים על ידי שינון רשימות. U לא ארוך מאוית “ou” במילים יוכל, אשר, היה; הגיע מתומלל “אוי” במטרה לבחור אחר בבירור מהתנועות השונות.

תנועות האומרות את אותו שמותיהם

יש לשנן רק את הצליל הראשון בידי כל זוג צעיר תנועות מי שיש לו פה. שילובים מקיפים הינם אינטואיטיביים; החלק שלהם עקביים מספיק במטרה לתכנן קלים; כמה צריכים הדרכת מושלם שנתיים. מעבר 10 התנועות, האות השנייה בידי צמד תנועות עלולה להיות והן מידי זכוכית שבירה מהתנועות למחצה H, W, או Y, עד E אילמת.

נירוונה E היא הדרך הנפוצה ביותר בידי הכלל, “כששני תנועות מתכוונים, הראשוני מדבר”. התנועות הראשונית מעניקה את צורת ההברה הארוכה המקיף (שמו), ואילו התנועה השנייה שותקת:

A_E ובינהם בחבר “מייט”, ארנב, מקל.

E_E כגון במטה “פגוש”, לעיל, סצנה.

I_E כגון ב-mite “maeet”, שכירה, סינוס.

O_E כמו ב-mote “moht”, רוכב, קונוס.

U_E כגון באילם “myoot”, גס רוח, דיונה.

שילובים נלווים העומדים בחוק הגיע הינם בערך. רגיל תן וותק את אותם התנועה המקדימה לכל שורה במטרה למצוא אחר הצליל המתאים.

AE ובינהם ב-tael “teyl”, אווירי, מערבולת.

AI כמו בזנב “טייל”, בעל ידע רב, ישר (לעיתים חוץ “aee” ובינהם במעבר, איולי).

AY כמו במגש “טריי”, רגעים, להישאר (לעיתים נוספות “איי” כגון באיי, באיו, פפאיה).

EA למשל ב”סליל” מציאותי, חרוז, ממוצע (פחות מספר פעמים “אה” למשל בלחם, ראש, מזג אוויר).

EE למשל בסליל “סליל”, ציוץ, עץ.


IE למשל בנוגע ל “טאיד”, שקר, פאי (לעתים קרובות שנתיים “אי” במילים ברורה הברה כמו בקצרה, צער, spiel; מפעם לפעם קרובות יותר “אי” במילים אחרות).

OA דוגמת בקרפדה “טוד”, מעיל, עז.

OE ובינהם ב-toed “tohd”, איילה, סלו.

תמלול הקלטות ובינהם בנו “נו”, הו, מצות.

UE למשל ב”טרו” ריאליסטי, כחול, תביעה.

ממשק מבקר כמו בפרי “פרוט”, שיוט, מיץ.

וכן, התעתיקים על ידי חמש צלילים מציעים ברוב המקרים את כל האיות הנפוצים ביותר בקרב הצלילים, בקיצור “אה”, “אוו”, “אי”, “איי”, “אוי”, “אוי”. (התמלולים האחרים הן לא איותים מקובלים באנגלית.) EY מבוטא מדי פעם נוספות יותר “ee” (כמו בוני, דבש, פרילנסר, לימי, גלגלת); ו-OO הינה קלוש oמבוטא לעתים קרובות “אוה” (כמו בספר, רגל, מכסה מנוע, מבט, פיח).

Leave a Reply

Your email address will not be published.